توجه دولت خدمتگزار باعث ارتقا ایران به رتبه نخست تولید علم در منطقه شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 436
نویسنده : حسین
 
در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شاخص‌های موضوعی، دانشمندان، نشریات، کشورها و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی سنجش می‌شود و اطلاعات قابل توجه‌ای ارائه می‌شود که نشاندهنده قابلیت استنادی بودن هر کدام از این شاخصه‌ها است.
 
 

شبکه ایران /  رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: توجه دولتهای خدمتگزار نهم و دهم باعث رشد چشمگیر علم پژوهی و ارتقا ایران اسلامی به رتبه نخست تولید علم در منطقه شد.

'جعفر مهراد' در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در سمنان افزود: در 10 سال گذشته رشد کمی و کیفی آموزش عالی در کشور بسیار قابل توجه بوده و باعث شده ایران پله‌ های پیشرفت علمی در بین کشورهای اسلامی و جهان را به سرعت طی کند.
وی ادامه داد: رشد ایران اسلامی در این سالها موجب شد کشور در رتبه نخست پیشرفت علمی در منطقه قرار گیرد و از ترکیه که چندین سال در مقام نخست قرار داشت جلو بزند.
رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در سالهای 2011 و 2012 میلادی دانشمندان ایران اسلامی 27 هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رساندند که در تاریخ علمی ایران اسلامی بی ‌سابقه است.
مهراد با اشاره به نمایه شدن 37 هزار مقاله از ایران در پایگاه معتبر علمی اسکپوس در سال 2012 میلادی افزود: ایران اسلامی با این پیشرفتهای علمی هم ‌اکنون در رتبه 16 تولید علم جهان قرار دارد.
وی همچنین گفت: 57 کشور جهان اسلام در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عضویت دارند و ایجاد ارتباط برای تبادل مسائل علمی، دانشجو، استاد دانشگاه و تامین مالی برخی از پروژه‌های علمی و پژوهشی از وظایف این پایگاه محسوب می‌شود.

71 هزار و 500 مقاله از ایران در سه پایگاه معتبر علمی جهان نمایه شد
 رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: 71 هزار و 500 مقاله غیرتکراری از دانشمندان ایران اسلامی سال گذشته میلادی در سه پایگاه معتبر علمی آی اس آی، اسکپوس و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی، اس، سی) نمایه شده است.

'جعفر مهراد' اظهار داشت: از این تعداد 25 هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و بقیه در دو پایگاه معتبر علمی دیگر نمایه شد و در مجموع نشاندهنده پیشرفت علمی ایران همگام با جهان است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سازمانی تحت پوشش سازمان کنفرانس اسلامی و سومین پایگاه معتبر علمی جهان پس از آی، اس، آی آمریکا و اسکپوس هلند در نمایه کردن مقاله‌های قابل استناد است و مرکز این پایگاه در ایران در شهر شیراز واقع شده است.
وی با بیان اینکه 59 درصد از کل تولید علم کشور در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، افزود: 5/30 درصد نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 5/10 درصد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور تولید شده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 119 عنوان نشریه عربی زبان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌شود، خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 نشریه از کل کشورهای اسلامی و یک هزار و 130 عنوان نشریه معتبر فارسی زبان که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای رتبه‌ هستند در این پایگاه نمایه می‌شوند.
وی از نمایه شدن 470 عنوان نشریه به سایر زبان‌ها همانند اردو، کردی، فرانسوی، مالزیایی و ... در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد و اظهار داشت: در مجموع چهار هزار نشریه در این پایگاه نمایه و مورد استفاده دانشمندان جهان اسلامی قرار می‌گیرد.
مهراد با اشاره به تحت پوشش بودن 75 کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، اضافه کرد: ‌تسهیلات و امکاناتی که از طریق این پایگاه در اختیار دانشمندان قرار می‌گیرد نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های معتبر علمی دارد.
وی یادآور شد: در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شاخص‌های موضوعی، دانشمندان، نشریات، کشورها و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی سنجش می‌شود و اطلاعات قابل توجه‌ای ارائه می‌شود که نشاندهنده قابلیت استنادی بودن هر کدام از این شاخصه‌ها است.
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام کمک مالی این پایگاه به اجرای طرح‌های مهم علمی و پژوهشی، چاپ نشریات معتبر دانشگاه‌ها، ایجاد ارتباط بین واحدهای علمی و دانشگاه‌های مهم جهان اسلام و ... را از مهمترین اهداف ایجاد این پایگاه عنوان کرد.




:: موضوعات مرتبط: جامعه , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: توليد عيم , ايران اسلامي , ايران و توليد علم , ميزان توليد عيم در ايران , رتبه تولبد علم ايران در جهان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: